1 | X Gran Premio Ciudad de Buenos Aires | 5 Febbraio 1956 – Mendoza | 60 giri x 4,184 km = 251,040 km | Juan Manuel FANGIO | Ferrari D50 | Scuderia Ferrari |
2 | IV Glover Trophy | 2 Aprile 1956 – Goodwood | 32 giri x 3,862 km = 123,584 km | Stirling MOSS | Maserati 250F | Stirling Moss Ltd |
3 | VI Gran Premio di Siracusa | 15 Aprile 1956 – Siracusa | 80 giri x 5,500 km = 440,000 km | Juan Manuel FANGIO | Ferrari D50 | Scuderia Ferrari |
4 | XI BARC Aintree ‘200’ (formerly JCC 200) | 21 Aprile 1956 – Aintree | 67 giri x 4,828 km = 323,476 km | Stirling MOSS | Maserati 250F | Stirling Moss Ltd |
5 | VII BRDC International Trophy | 5 Maggio 1956 – Silverstone | 60 giri x 4,710 km = 282,600 km | Stirling MOSS | Vanwall VW2 | Vandervell Products Ltd |
6 | IX Gran Premio di Napoli | 6 Maggio 1956 – Posillipo | 60 giri x 4,100 km = 246,000 km | Robert MANZON | Gordini T16 | Equipe Gordini |
7 | I Aintree ‘100’ | 23 Giugno 1956 – Aintree | 34 giri x 4,828 km = 164,152 km | Horace GOULD | Maserati 250F | Gould’s Garage |
8 | I Vanwall Trophy | 22 Luglio 1956 – Snetterton | 15 giri x 4,361 km = 65,415 km | Roy SALVADORI | Maserati 250F | Gilby Engineering |
9 | IV Grand Prix de Caen | 26 Agosto 1956 – Caen | 70 giri x 3,520 km = 246,400 km | Harry SCHELL | Maserati 250F | Officine Alfieri Maserati |
10 | I BRSCC Formula 1 Race | 14 Ottobre 1956 – Brands Hatch | 15 giri x 1,995 km = 29,925 km | Archie SCOTT-BROWN | Connaught B Alta | Connaught Engeneering |